Näytetään tekstit, joissa on tunniste huovutus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste huovutus. Näytä kaikki tekstit

lauantai 28. elokuuta 2010

Syksyinen kranssi


Syksy on tullut ja niin otin kesäisen ovikoristeen pois ulko-ovestamme. Tilalle oli tietenkin värkättävä toinen. Tällaisen tein.
Alunperin tein kaksi pupusta neulahuovuttamalla, mutta laitoin kuitenkin vain toisen kranssiin. Kranssi ja muut koristeet ovat Tiimarista, nauha Sinellistä.


Tätä lauantaita vietellään vähän tukkoisissa tunnelmissa, kelit muuttuivat niin kertaheitolla, etten ole kai osannut pukea tarpeeksi päälle ja vilustuin hieman. Tai sitten juuri alkaneet kerhot ja lasten pöpöt ovat tehneet tehtävänsä. No, kyllä se tästä, kahvi- tai teekupin kanssa sohvannurkkaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille!

torstai 17. kesäkuuta 2010

Ovikoriste ja muutakin etupihalta


Ajattelin viikonloppuna askarrella keväisen ovikoristeen, mutta sainkin sen valmiiksi jo tänään. Huovutin siis itse kukat ja lehdet ja kiinnitin ne kranssiin. Pupukoriste sai väistyä ovesta varaston oveen tämän hempeän koristeen tieltä.


Tässä vielä muutama kuva etupihaltamme. Etupihan kukkien värimaailma on sinivalkoinen. Alunperin halusin vain valkoista, mutta sain lapsilta kevätjuhlassa noita sinisiä kukkia ja siitä se ajatus sitten lähti..



Alla oleva kyltti on etuovemme vieressä. Ostin kyltin alunperin vanhemmilleni, joille koira on aina etusijalla (:D) mutta se jäi sitten kuitenkin meille. Onhan tuo totta varmaan ainakin minun suhteeni. Isännästä en menisi sanomaan.


Näköjään tämän vuoden puolella on tullut päivitettyä tänne blogin loppuun aina jotain kuulumisia normielämästä, teenpä sen nytkin, haitanneeko tuo ketään.
Töitä olisi jäljellä enää 9 päivää, huomenna on viimeinen päivä koululaisten kahden viikon mittaisesta päiväleiristä. Metelistä huolimatta mukavaa on ollut, sain suloisen ihailijapojankin. Mutta kesälomaa odotellessa!

tiistai 8. kesäkuuta 2010

Huovutusta


Huhhuh mikä viikko töissä.. pidämme pienessä kerhotilassamme tämän ja ensi viikon 1. ja 2. luokkalaisten päiväleiriä. 18 poikaa ja 6 tyttöä laittaa äänihuulet koville, voin kertoa. Tänään huovutimme lasten kanssa ulkona, koska oli mahtava sää. Teimme märkähuovutusta ja olipa ensimmäinen kerta minullekin, olen aikaisemmin vain neulahuovuttanut. Täytyihän sitten omalle lapsellekin tehdä pallo ja hetken herra sillä leikkikin.

keskiviikko 31. maaliskuuta 2010

Kranssi


Viime aikoina on ollut kova hinku tehdä jotain pääsiäiskoristetta kotiin, mutta en ole kyennyt enkä jaksanut. Eilen sitten tartuin toimeen ja neulahuovutin ylläolevan pupun. Tänään taivuttelin koivunoksista tuollaisen kranssin (en ole ikinä ennen tehnyt yhtäkään kranssia) ja iskin pupun siihen kiinni. Nyt sain ulko-oveen jotain pääsiäisaihetta. Eikä kuitenkaan ole liian pääsiäismäinen, että pitäisi ottaa heti pääsiäisen jälkeen pois. Olkoon siinä ainakin kesään asti tai siihen saakka kunnes seuraava inspis iskee. :)

Huomenna alkaa pääsiäislomakin! On sitä odotettu.. Huomisen jälkeen on takana 11 päivän työputki, onpa kiva välillä vaan levätä ja olla ajattelematta töitä. Suuntaamme huomenna työpäivän jälkeen keskiseen Suomeen ja saattaapi koko loma hurahtaa siellä.
Hyvää pääsiäistä kaikille!!

torstai 17. joulukuuta 2009

Huovutettuja heijastimia


Nämä joululahjat valmistuivat jo aikoja sitten, mutta tänään vasta sain kuvattua ne, koska annoin punaisen tassuheijastimen työkaverilleni tänään lahjaksi. Tassu sopi työparilleni, ollaanhan me samiksia kun meillä on molemmilla tipsut! Toisella lempeä ja ihana, toisella hell hound.. no ei siitä sen enempää :D
Mustan ja vihreän tassun ajattelin vielä antaa lahjaksi, mutta aion tehdä itselleni myös tuollaisen mustan, niin kiva siitä tuli. Ja muutenkin kun on näihin tassukuvioihin hurahtanut..


Lisäksi tein tällaisen enkelin, saajaa en ole vielä päättänyt. Voipi olla, että tässä muuttohässäkässä jää enkuli vielä kaappiin asustelemaan. Heijastimet tein siis siten, että huovutin ensin haluamani kuvion ja sitten kuumaliimasin päälle palan heijastinkangasta. Sitten vain avainlenkki jostain läpi.
Olisinpa kerennyt huovutella enemmänkin kaikkea, monenlaista oli suunnitelmissa, mutta niin se vain on - työ haittaa harrastuksia :D

tiistai 13. lokakuuta 2009

synttärilahja ystävälle 2


Tässäpä olisi taas synttärilahja ystävälle tai osa siitä. Tein siis synttärilahjapakettiin ylläolevan kortin kissa-aiheesta, kissat kun ovat kyseiselle henkilölle mieleen. :) Kaikki materiaalit ovat Sinellistä, paitsi alareunan kukka on kai Tiimarista.
Lisäksi huovutin näin pimeneviä iltoja varten kissaheijastimen. Tein kissan hahmon neulahuovuttamalla, jonka jälkeen kuumaliimasin palat heijastinkangasta kisun vatsaan ja selkäpuolelle. Sitten ähräsin reiän ja sovitin renkaan siitä läpi, jotta heijastimen saa tietenkin jonnekin roikkumaankin. :)


Heijastinkangasta ja huovutusvillaa löytyy kaapeista edelleen aikalailla, ja ajattelinkin tehdä mahdollisesti joululahjaksi ja ehkä vain omaksi ilokseni heijastimia lisää. Koiralleni voisin huovuttaa luun mallisen heijastimen, jonka voisi laittaa kiinni valjaisiin kun pimeässä käyttää koiraa lenkillä.
Mutta näin siis syysloma tuli ja meni, aivan liian nopeasti! Huomenna sitten jälleen töihin. Hyvää syyslomaa vielä niille, jotka jatkavat lomailua! :)

lauantai 7. helmikuuta 2009

Neulahuovutettu pupu

Huovutettiin koulussa kädentaitojen tunneilla joku hahmo ja minulta syntyi pupu. Ihan kivasti onnistui tällainen ensimmäinen huovutus ikinä. Sisällä katiskaverkosta tehty muoto ja päälle neulahuovutettua villaa. Jospa tätä pääsisi joskus lasten kanssa käyttämään.