Näytetään tekstit, joissa on tunniste korut. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste korut. Näytä kaikki tekstit

perjantai 8. toukokuuta 2015

Äitienpäiväkoru


Viime vuonna lahjoin lasten mummoja äitienpäivänä itse tehdyllä lapsikorulla.
(Hups, siihenhän pitäisi lisätä uusi kivi...)

Tänä vuonna mummot saivat lahjaksi jotain aivan muuta, mutta yksi minun tekemäni lapsikoru lähti matkaan äitienpäiväksi. 


Kaverini tilasi tällaisen anopilleen lasten ja lapsenlasten syntymäkuukausien kivillä. Tein korun mielelläni ja tänään koru oli perillä :)
Tässä korussa tammikuu, kesäkuu, heinäkuu, kaksi elokuuta ja marraskuu.

perjantai 25. lokakuuta 2013

Lahjontaa

Lahjoin juuri 30 vuotta täyttänyttä kaveria näillä jutuilla.
Violetti trikoopipo valmistui yhdessä illassa, onneksi sopiva kangas löytyi paikallisesta kangaskaupasta.
Lisänä vielä pöllökortti ja pöllökaulakoru.

Näiden lisäksi joulusalaisuuksiakin on valmistunut mukavasti, niistä arvatenkin lisää myöhemmin!

sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Töihin

Melkein viikko työelämää takana ja uusi alkamassa. Teimme mieheni kanssa vaihdoksen; hän jäi kotiin hoitamaan tyttöstä minun lähtiessä töihin.

Ja tokihan siis uusi avainnauha oli työavaimelle tehtävä :)

tiistai 14. toukokuuta 2013

Lisää lapsikoruja


 Tein kahdelle ystävällekin ensimmäiseksi äitienpäiväksi lapsikorut, materiaaleja kun olin tilannut sopivasti.


Kesäkuun onnenkivenä käytetään usein helmeä, joten helmi merkitsee tässä korussa syntymäkuukautta.


 Korut olivat mukava yllätys saajilleen :)

Sitten jo perjantaina saajilleen saapuneet korut eli isoäitien korut:


 Oma äitini sai yllä olevan korun, jossa turkoosi Swarovskin kristalli on minun syntymäkuukauteni, opaali keskellä veljeni ja viimeinen on tyttönen.


Anopilla luonnollisesti keltainen on mieheni syntymäkuukausi, kaksi muuta ovat mieheni siskot ja tietenkin tyttönen.
On varmaan sanomattakin selvää, että näitä koruja voi täydentää sitä mukaa kun isoäidit saavat lisää lapsenlapsia.
Hirmuisesti olivat mummot koruistaan tykänneet.

Ja näitä koruja siis teen tilauksesta(!)

sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Itse tehty lapsikoru


 Ensi sunnuntaina vietän ensimmäistä äitienpäivääni. Halusin sen vuoksi jonkinlaisen äitilapsikorun, mutta sopivaa ei tuntunut löytyvän. Yllätys yllätys - tein sellaisen siis itse :)


Tilasin HelmiQ:sta tarvittavat materiaalit.
Ketju on ihanan pientä ja kevyttä. Hopeoidussa kuutiossa on tyttösen nimikirjain. Ja lisänä Swarovskin timantti symboloimassa syntymäkuukautta.
Tilasin muuten näitä syntymäkuukausiin sopivia värikiviä joka kuukaudelle, vink vink ;)


 Tästä voipi hyvinkin tulla suosikkikoruni.


Viikon päästä selviää mitä äitini ja anoppini saavat lahjaksi.
 

perjantai 19. huhtikuuta 2013

Koruilua


 Aiemmassa postauksessa oli pari mustaa rippikorua, joista toinen palautui takaisin minulle uudelleen muokattavaksi.


Nämä mustat helmet pääsivät pois vaijerista ja tein niistä tilaajan toiveen mukaisen uuden korun.
Korusta tuli pitkä ja melkein kokonaan musta. Toiveena oli, että pieni pätkä olisi täällä viimeksi nähdyn rannekorun kaltaista. Näin korusta syntyi monikäyttöinen.
Tässä muutamia kuvia miten korua voi pitää:





 ^Tämä on oma suosikkini vaihtoehdoista.


Ohessa valmistui myös pieni koriste kummitytölle nimipäivälahjaksi. Voi kiinnittää vaikkapa kerho-tai muskarikassiin.

Rentouttavaa viikonloppua!

perjantai 5. huhtikuuta 2013

Rippikoru


 2 tilaustyökorua.
 

Tilaaja halusi pojalleen rippijuhliin pitkän helmiketjun, johon rippiristi kiinnitetään.
Käytimme suunnittelussa pohjana omaa rukousnauhan tyyppistä koruani.


Tilaaja ei siis osannut etukäteen sanoa kumman ketjun poika haluaa. Korujen valmistuttua hän oli päätynyt pelkistä silmukkapiikeistä tehtyyn. Onhan sen kevyemmän näköinen ja tuntuinenkin.
Vaijeriin tehty koru on tulossa takaisin minulle, siitä tilaaja haluaa jotain toisenlaista itselleen.
Pian näette mitä! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Meidän viikonloppumme on tehty ihanan ystävän vierailusta, ulkoilusta ja herkuttelusta.

lauantai 9. maaliskuuta 2013

Koru ja puhelinpäivitys

Ensimmäinen kokeilu miten onnistuu blogin päivitys puhelimella! Onhan tämä puhelin ollut käytössä jo kauan, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kokeilla miten onnistuu. Olisi nimittäin aika kätevää hoitaa postaukset silloin tällöin näin.

Pääasiana kylläkin tuo rannekoru, joka kuvissa näkyy. Tein sen lahjaksi miehen pomolle, jonka luona olemme menossa käymään huomenna. Jollakin itse tehdyllä jutulla haluan kiittää kaikista jutuista, jotka kyseinen henkilö on meille hommannut. Osti mm. itkuhälyttimet kun tyttönen syntyi. Ja eilen, naistenpäivänä sain ison kukan häneltä.

perjantai 21. joulukuuta 2012

Joululahjayllätys


 Saahan sitä aikaiseksi kun inspiraatio iskee!

Fb:ssä eräässä ryhmässä toteutettiin pieni joululahjarinki äitien ja lapsien kesken, niin että aina joku lähetti pienen paketin toiselle osanottajalle. Lahjan hinnaksi sovittiin 10€, pääasiassa lahja olisi lapselle, toki äidillekin sai mukana olla jotain.
No, minähän tein tietenkin itse ja molemmille.
 

Pupuhelistin - tehty Saran ohjeella.


 Samasta langasta (kuva vääristää väriä) kokeilin virkata pienet lapaset. Tuli aikas kivat!


Äidille näpräsin rannekorun.

Meidänkin oma lahjapaketti kotiutui, mutta availlaan se sitten jouluna :)

Ja sain muutenkin aikaiseksi tehtyä pari joululahjaa itse, niistä lisää myöhemmin.


 

lauantai 22. syyskuuta 2012

Kaulakoru

  
Tein äidilleni syntymäpäivälahjaksi kaulakorun.


Vaijerissa on kolmen värisiä lasihelmiä ja metallin värisiä rondelleja.

Koru on pituudeltaan lyhyt ja jää tarkoituksella ylös kaulalle näkyviin.


Tuli aika kivan ja arvokkaan näköinen, vaikka itse sanonkin. Ja äippä tykkäsi hirmuisesti.
Toivottavasti tätä ei varasteta niin kuin kävi yhdelle äipälle tekemälleni korulle.

Kivaa viikonloppua!


sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Tilauskoruja

  
Viime viikolla laitoin postin matkaan pari tilauskorua.
Blogini löytänyt tilaaja toivoi itselleen mustavoittoista helmistä tehtyä avainnauhaa.



 Laitoin avainnauhaan kahta hieman erikokoista mustaa helmeä ja harmaita helmiä.



 Lisäksi tilaaja toivoi itselleen samanlaista kolmirivistä rannekorua, jonka tein aiemmin äidilleni. Sinellistä oli haettava uudet jakajaosat, koska edelliset Sayilasta tilatut olivat loppuneet.


Toivottavasti korut tulivat perille ja tilaaja on tyytyväinen :)

Seuraavan kerran onkin varmaan sitten kylppäriremonttipostauksen vuoro!

 

perjantai 1. kesäkuuta 2012

Tilauskoru

  
Lukija halusi itselleen samanlaisen kolmirivisen rannekorun, jonka tein äipälleni äitienpäivälahjaksi.

Tällaisen siis tein.


Laitoin vaijereihin limen ja tummanruskean värisiä lasihelmiä.


Nopeasti oli posti kulkenut ja koru on jo saajallaan.


tiistai 15. toukokuuta 2012

Äitienpäivälahja


Äitiä tuli lahjottua sunnuntaina, tällaisen korun tein lahjaan mukaan.


Kokeilin ensimmäisen kerran kolmirivisen vaijerikorun tekemistä. 
Jakajaosat tilasin jo kauan sitten Sayilasta, ovat odotelleet pääsyään osaksi jotain korua. 

 

Itsetehdyissä koruissa on sekin hyvä puoli, että aina saa itselleen juuri sopivan kokoisen. Tämä oli täsmälleen sopiva äipän ranteeseen.


Korun lisäksi paketista löytyivät muki ja kynsilakka.

Nyt olen jo palannut takaisin kotiin Keski-Suomesta, ja tulipa reissulla tehtyä hyviä kirppislöytöjä! Niitä yritän seuraavaksi saada esittelyyn :)

 

keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

Koru ja kynnet


 Pari juttua ennen pääsiäistä.


Työkaverilla oli synttärit ja tein tällaisen korun lahjaksi.
Muovihelmien ansiosta on kevyt pitää ranteessa.
Tähän kyllä meni viimeinen salpalukko, joten uutta korumateriaalitilausta olisi piakkoin tehtävä.. :)

  
Ja vielä ennen uuden lakan laittamista viikon ajan kynsissä ollut liukuvärilakkaus.


En sitten tilannutkaan uusia matskuja mistään, ostin lähikaupasta vain vähän lisää tarroja ja timantteja. Nämä pinkit liukuvärjäykset saivat kyllä paljon kehuja viime viikon työporukan yhteisessä virkistysillassa.

Huomenna vielä töitä, sitten pääsiäisen viettoon!

 

torstai 1. maaliskuuta 2012

Koruja


 Ostin jokin aika sitten täälläkin esitellyn rikki menneen korun kirpparilta.
Sain viime viikolla tehtyä siitä uuden korun.

 

Alkuperäisessä korussa helmet olivat kahdessa vaijerissa kokojärjestyksessä, mutta tein tästä uudesta versiosta pitkän ja pujottelin helmet sattumanvaraisesti.

  

Ulkomailta tilattu metallisydän päätyi vielä ekstraksi.

 

 Tämän korun kustannukset siis hieman päälle euron.


 Kokeilin myös uudenlaisen korun tekoa. Pujottelin kahteen vaijeriin käsityömessuilta ostettuja siemenhelmiä ja lopuksi Sinellistä ostetun kukkalukon.


  
Sille minua ikävöineelle tyttöselle tein tuliaiseksi rannekorun.
Jotenkin kummasti pinkki koru oli mieleinen pienelle prinsessalle :)


Korussa vaaleanpunaisia lasihelmiä Tiimarista, tummemman punaisia fasettihelmiä Sinellistä ja tulppaanikoru ulkomailta.


sunnuntai 1. tammikuuta 2012

Viimeiset joululahjat


Venyipäs vielä viimeisten joululahjojen esittely, mutta nyt siis viimeinkin.


Äipälle tein tällaisen musta-hopeisen kaulakorun.
Helmien välissä on ruudun muotoisia välirenkaita.


 Materiaalit koruun Sinellistä, hopean värinen sydän ulkomailta.


Iskälle tein muistikirjan.

  
Sinellistä ostin puun värisen kirjasen, jonka maalasin mustaksi askartelumaalilla ja koristelin.


Maalauskurssilla loppusyksystä sain tehtyä tällaisen maalauksen.
Äippä tykkää linnuista ja niinpä teinkin tämän hänelle lahjaksi.
Maalaus on tehty akryyliväreillä.

Siinä taisivatkin olla kaikki joulun itse tehdyt lahjat.

Hyvää uutta vuotta!
Palaillaan pian uusien kujeiden kera ;)