Näytetään tekstit, joissa on tunniste piirrokset. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste piirrokset. Näytä kaikki tekstit

tiistai 15. marraskuuta 2011

Tilaus


 Illan päätteeksi vielä tilaustyön esittely.
Työkaveri tilasi jo alkusyksystä kuvan omista pojistaan.


Pahoittelut heijastuksista lasissa..
Tein työn ekopaperille kuivapastelliliiduilla.


Kehyksenä toimii työkaverin vanha ikkunankarmi.
Eilen sain taustalevyn tauluun ja sain kehystettyä sen tänään. Työkaveri saa tilauksensa siis hyvin piakkoin. Lisääkin hän on uhannut tilata, kuulemma 5 lapsenlapsen kuvaa pitäisi saada vielä seinälle :)
Mukavaa viikon jatkoa!

 

lauantai 26. maaliskuuta 2011

Tilaustyökissa


Hoplaa!
Blogi on viettänyt hiljaseloa melkein viikon, mutta täällä ollaan :) olen valmistellut kivoja juttuja, mutta niitä en voi esitellä ennen kuin ensi viikon puolessa välissä..

Sitä odotellessa sivubisnekseni kukoistaa. Työkaveri antoi torstaina minulle kuvan (olikohan se nyt veljensä kissasta, veli oli nähnyt tekemäni koirapiirroksen ja tahtoi lemmikistään samanlaisen) tilaustyön pohjaksi.
Ja tänään se sitten valmistui. En olisi uskonut itsekään, mutta muutamassa tunnissa oli valmista. Olipas muuten elämäni ensimmäinen kissa-aiheinen työ!

Hmm, näyttää ehkä hieman pentumaiselta minun versiossani, mutta sehän on söpistä eikö vaan?

Tähän kuvaan muutin valotusta vähän liian kirkkaaksi, huomaan sen nyt, mutten millään jaksa photoshopata nyt enempää. Kuitenkin alkuperäinen kuva vieressä. Saas nähdä vieläkö jaksan viimeistellä kuvaa jotenkin huomenna (aina sitä turtuu kuvaan kun on tuijottanut tarpeeksi kauan), fiksatiiviä en ole vielä suihkutellut päälle.

Huomenna suuntaan töihin, haalimaan työtunteja kasaan, jotta voin lähteä hyvillä mielin ensi viikolla reissuun. Siitä lisää ensi viikolla.
Hyvää viikonlopun jatkoa Sinulle!


torstai 17. helmikuuta 2011

Tilaustyö


Uusi tilaustyö on valmistunut.
Muistatte ehkä kun ennen joulua tein muotokuvan työkaverini tiibetinspanielista. Toinen työkaveri innostui heti nähtyään sen ja tilasi minulta oman koiransa kuvan.
Ja tässä se nyt on:

Samalla tekniikalla tämäkin on tehty. Eli kuivapastelliliiduilla ekopaperille.

Vasemmalla tässä alkuperäinen kuva koirasta.

Tämä ei missään nimessä ole oikeaoppisesti kehystetty, mutta jotkut kehykset oli lähikaupasta saatava, että työn voi kuljettaa saajalleen. Omistaja voipi sitten halutessaan kehystää kuvan paremmin.
Huomenna tilaaja saa kuvan itselleen, toivottavasti on mieluinen!


keskiviikko 22. joulukuuta 2010

Piirros ja kangaskassi

Esittelyssä kummityttöni perheen joululahjat.

Kangaskassiin (jota voi myös käyttää reppuna nauhojen vuoksi) tein kangasväreillä kummityttöni nimen ja leppäkerttustanssilla kuvan.

Syksymmällä sain ajatuksen kummityttöni kuvan piirtämisestä ja tuumasta toimeen.
Kuva on tehty kuivapastelliliiduilla ekopaperille.


Kehykset ostin Ikeasta ja kääräisin pakettiin. Tänään sain tiedon, että oli ollut kovin mieluinen lahja ja tullut tosiaan yllätyksenä :)

Sain kaksi uutta tilausta eräältä työkaveriltani, kun hän innostui ja näki täälläkin esitellyn koirapiirroksen. Toiveena olisi kaksi koiran kuvaa. Eli näitä lisää ensi vuoden puolella!


tiistai 30. marraskuuta 2010

Koirapiirros


Innostuin taas piirtelemään pitkästä aikaa.

Tein jokin aika sitten toisen työn (mutta se menee lahjaksi lukijalle, joten sitä en voi vielä esitellä täällä), joka onnistui kivasti. Ehdotin työparilleni, että voisin tehdä hänen koirastaan samalla tyylillä muotokuvan. Perjantaina työparini toi minulle kuvan Tipsustaan. Tällainen siitä tuli.


Ylänurkassa valokuva, jota käytin mallina. Tein työn A3:n kokoiselle ekopaperille pastelliliiduilla.


Poikkesimme eilen Ikeaan ostoksille, hain parit tällaiset kehykset näille töilleni. Pahoittelut heijastuksesta lasissa. Kahvinkeitinhän se siellä möllöttää taustalla.


Vein taulun tänään töihin työparilleni ja hän olikin onnesta soikea. :) Meillä kun molemmilla on tiibetinspanielit, olemme molemmat vähän höpsähtäneitä rakkaisiin lapsiimme.
Työparini oli niin innoissaan ja onnellinen, että esitteli lapsillekin taulua kerhon päätteeksi. :D

Tänään hain Elloksen verhot, ne tulivatkin sitten jo molemmat. Ja ne ovat TÄYDELLISET! Niistä kuvia loppuviikosta tai viikonloppuna. Huomenna olisi joulukuu ihmiset, siis mihin aika katoaa?! Juuri äskenhän oli syyskuu... Ei sillä, että se haittaisi, joulun aika on ihanaa ja meillä on jo niin jouluista <3


lauantai 8. toukokuuta 2010

Lyijykynätyö osa 58


Sanoin piirteleväni viikonloppuna ja niin teinkin. Tänään ei oikeastaan ole tullut muuta tehtyäkään. Sateinen sää ei ole paljon houkuttanut ulkoilemaan, koirakin kieltäytyi aamulenkistä. Piirtelin muun muassa tällaisen kuvan, mutta jätin sen kesken, koska se ei onnistunut. Tästä kuvakulmasta näyttää edes jotenkin siedettävältä, mutta argh kun ärsyttää.. Kuvassa yrittää olla ihana Audrey Hepburn. Menen syksyllä ihan varmasti jonnekin piirtämiskurssille! Ehkäpä yritän huomenna vielä jotain tuhertaa.

Nyt jatkuu jäkismatsin katsominen, voin kertoa että vituttaa jo nyt Suomen pelaaminen...

tiistai 30. maaliskuuta 2010

Piirros


Löysin tänään kaapista viime vuoden puolella aloittamani piirrustuksen. Kuva on tehty mallista jostain lehden shampoomainoksesta. Muistan kun aloitin tätä, tarkoitus oli tehdä hiukset huolellisesti ja opetella niiden tekemistä, mutta keskenpä jäi :D argh kun ei ole kärsivällisyyttä tehdä tosi huolellisesti isoa kuvaa. Vähän epäilen, että jaksan tehdä tätä joskus vielä loppuun. Täytyy aloittaa uusi kokeilu noista hiuksista kun tulee innostava kuva vastaan.

torstai 19. helmikuuta 2009

Kuviksen etätehtävä


Koulusta saimme tehtävän hiihtoloman aikana piirtää jonkun itseä miellyttävän asian kotoa. Piirsin äsken koirani Jasun, joka nukkui sohvalla. Malli kyllä liikkui kesken piirtämisen :D Työ on tehty kuivapastelleilla ekopaperille.

sunnuntai 8. helmikuuta 2009

Muutama piirros


Vanhempia piirroksia.. Vuodelta 2006. Yllä nainen jostain mainoksesta (silmät vähän pielessä) ja alla Kani suosikkilastenkirjastani, Paul Stewartin ja Chris Riddellin kirjasta "Hyvää syntymäpäivää!"

Tilaustyö



Tänään valmistunut tilaustyö, menee syntymäpäivälahjaksi koiran omistajalle.

lauantai 7. helmikuuta 2009

Lyijykynäpiirros 2


Joskus piirrelty pojan kuva. Taisipa tämäkin olla jostain lehden mainoksesta.

Lyijykynäpiirros


Melko tuore kuva. Joskus joululoman aikoihin piirtelin lehdessä olleesta kuvasta, taisi olla Kalevala korun mainos muistaakseni.